Anadolu Meslek Programı bünyesinde;
• Dokuma Desinatörlüğü
• Dokuma Operatörlüğü
• Endüstriyel Düz Örme
• Tekstil Boyacılığı
• Tekstil Baskı ve Desenciliği
• Tekstil Bitim İşlemleri
Anadolu Teknik Programı bünyesinde;
• Dokuma Desinatörlüğü
• Dokuma Operatörlüğü
• Endüstriyel Düz Örme
• Tekstil Boyacılığı
• Tekstil Baskı ve Desenciliği
• Tekstil Bitim İşlemleri
dallarında eğitim-öğretim verilmektedir.
Modüler Eğitim sistemi çerçevesinde Endüstri Meslek Lisesi Tekstil Teknolojisi bölümü öğrencileri 9. sınıfta tüm liselerde olduğu gibi ortak kültür derslerini alırlar. 10. sınıfta ise temel mesleki eğitim dersleri (Tekstil Teknolojisi, Tekstil Lifleri, Mesleki Gelişim) verilir. Bunun sonucunda öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda, veli, sınıf rehber öğretmeni ve okul rehber öğretmeninin ortak kararıyla ilgili dala yönlendirilerek 11. Sınıfta seçilen dalda eğitim – öğretim alırlar. 12. Sınıfta ise haftada 2 gün okulda 3 gün işletmede beceri eğitimi gören öğrencilerimiz mesleki eğitimlerini sanayi ortamında da bulunarak pekiştirme imkânına sahip olurlar.
Anadolu Teknik Lisesi Tekstil Teknolojisi öğrencileri 9. sınıfa almış oldukları SBS sınav puanı ile yerleştirilir. 9. sınıfta tüm liselerde olduğu gibi ortak kültür derslerini alırlar. 10. sınıfta ise temel mesleki eğitim dersleri (Tekstil Teknolojisi, Tekstil Lifleri, Mesleki Gelişim) verilir. Bunun sonucunda öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda, veli, sınıf rehber öğretmeni ve okul rehber öğretmeninin ortak kararıyla ilgili dala yönlendirilir. 11. Sınıfta seçilen dalda eğitim verilen öğrenciler akabinde ki yaz döneminde de işletmede 300 saatlik staj görürler. 12 Sınıfta ise dallarında uzmanlaşırlar.
TEKSTİL SEKTÖRÜ
Tekstil; elyaftan başlayarak iplik, dokuma, örme, boya ve baskı gibi süreçleri kapsamaktadır.
Tekstil sanayileşme sürecinin önemli yapı taşını oluşturan ve gelişmekte olan ülkelerin kalkınmasına ciddi katkılar sağlayan emek yoğun sektörlerin başında gelmektedir. Dünyada rekabetin en yoğun yaşandığı bu sektörde, kotaların kalkmasıyla hem arz hem de talep yönünde rekabet daha da keskin hale gelmiştir. Bu çerçevede tekstilde markalaşma büyük önem arz etmeye başlamış, nitekim sektörün güç kaybetmesi sonucunda bazı ülkelerin markalaşmaya yöneldikleri görülmüştür.
• Sektörün, imalat sanayi üretiminde ve ihracatta itici güçlerden biri olması,
• Türkiye'nin, Avrupa Birliği'nin (AB) Çin'den sonra ikinci büyük tedarikçisi olması,
• Coğrafi konum nedeniyle ihraç pazarlarına yakınlık,
• Türkiye'nin iplikte kullanılan teknoloji açısından ilk sıraları paylaşmsı,
• Kaliteli hammadde ve girdi,
• Dinamik ve genç nüfus.
Sektörün güçlü yönleridir.